الحلقة السادسة عشر من رواية
#احببت_مجرما
بقلم ندي رمضان
.............................................
نبدا
تاني يوم
احمد وحسام رجعوا مصر
وفارس قابلهم في المطار
فارس :حمدلله علي سلامتكوا
حسام:الله يسلمك
احمد:حسام عرف يجيب مكان امجد
فارس:طب هو فين
حسام: هو راح الفيلا بتاعته ومخرجش
والغريبه ان البوليس راح الفيلا وملقهوش
فارس:كدا الفيلا اكيد فيها مكان سري
احمد:اكيد
حسام:طب هنعرفه ازي
فارس:روحوا الفيلا ودورا كويس
اما عند ناريمان فكانت قاعده والباب خبط
ناريمان :ايه يافارس مش معاك مفتاح.
صوت بنت صغيره :افتحي يا طنط
ناريمان :مين انتي يا عسوله
البنت:انا تارا بعتني عمو فارس علشان اديلك الاكل دا وبيقولك افطري هو هيتاخر
ناريمان:طيب يا تارا مش هتجي تقعدي معايا شويه
تارا:لا علشان ماما
ومشيت
اما نبيله شافت تارا وهي ماشيه من الشقه
نبيله:تارا انتي كنتي فين
تارا:كنت هنا وشاورت علي بيت فارس
نبيله :غريبه انا شوفت فارس وهونازل
تارا:لا مش عمو فارس دي طنط الي فتحتلي
نبيله :طنط مين
تارا:مش عارفه
نبيله:طيب روحي انتي
ودخلت نبيله عند اختها
نبيله :ليلي تعالي
ليلي :فيه ايه
نبيله:تارا بنت نهي جارتنا كانت عند فارس وبتقول ان فيه واحده هناك
ليلي:واحده مين
نبيله:مش عارفه تفتكري تكون ناريمان
ليلي:ناريمان تاني يابنتي مش احنا شوفنا تقارير الطب الشرعي
نبيله:مش عارفه بقا بس فيه واحده يالا نروح نخبط ونشوف مين
عند يارا ونادر
نادر:احنا دلوقت بقينا متجوزين علشان نعرف نعيش مع بعض هنا
يارا :طيب
نادر:دي اوضتك
يارا:ماشي
نادر:انا هخرج وانتي متطلعيش ولا تفتحي لحد
يارا:حاضر
عوده الي نبيله وليلي
راحوا وخبطوا علي شقه فارس
في الشقه عند ناريمان
ناريمان كانت بتغير هدومها وسمعت الباب
ناريمان:يا ترى مين تاني اكيد مش فارس لو هو كان دخل
فقررت انها تكمل تغير لبسها وبعد كدا تفتح
اما في الخارج
ليلي :شوفتي مفيش حد
نبيله :طب تارا هتكدب ليه
ليلي:اكيد اتلخبطت دي لسه طفله
نبيله :ممكن
ليلي:يالا ابقا تعالي
ودخلوا شقتهم
اما ناريمان فخلصت وفتحت الباب ملقتش حد جايه تقفله لقت فارس بيزق الباب وبيدخل هو وحسام واحمد
احمد:ناريمان هانم عامله ايه
ناريمان:انا كويسه يااحمد انتوا كنتوا فين وليه مختفين
فارس:مش وقته يلا يا جماعه ادخلوا
فارس :بعد اذنكوا عاوزك يا ناريمان
حسام:اتفضلوا دا بيتكوا اصلا
فارس:ماشي يا رخم
فارس:ليه كنتي فاتحه الباب
ناريمان:كان فيه حد بيخبط
فارس:وهو انا مش محظرك ممنوع تفتحي الباب
ناريمان:طب ليه بعتلي تارا
فارس:مبعتش حد
ناريمان: ازاي دي جاتلي وجابتلي الفطار
فارس:اه صح انا قولت للبواب يبعت فطار فوق
ناريمان:ماانا فتحتلها وبعدها الباب كان بيخبط جامدبس ملحقتوش
فارس :طب متفتحيش تاني علشان مصلحتك
ناريمان:خاف علي نفسك وملكش دعوه بيا
فارس:اديكي بدائتي تتحولي اهو
ناريمان : احنا في المطبخ ومليان سكاكين متخلنيش اتهور
فارس:لا حول الله خلاص خليكي هنا متطلعيش اعملي غدا
ناريمان:ليه هو انا الخدامه بتاعتك
فارس:خلاص خلاص لتحطيلنا حاجه في الاكل هطلب من برا
ناريمان :طب يالا نطلع
وهما قاعدين
احمد وهو مش منتبه لوجود ناريمان: بس يارا ونادر نجوا بالعافيه
ناريمان:يارا يارا مالها
فارس:لا مفيش حاجه
ناريمان:انت مخبي عني حاجه علفكره كل شويه بتجيبوا سيره يارا واسال تقول مفيش
فارس:مش دلوقت
ناريمان: طب يارا كويسه
حسام:متقليش هي كويسه خالص بس كانت مسافره برا وقابلناها
ناريمان:هي لازم تعرف اني عايشه
فارس:لا مش وقته
وبالليل
فارس:روما انا نازل
ناريمان:هتروح فين
فارس: عندي مشوار مهم
ناريمان:يعني فين
فارس :بعدين المهم متفتحيش لحد
وفجاءه الجرس رن
فارس:خليكي هنا
فارس :ايوا مين
نبيله:انا ياافارس
فارس:ازيك يا لولا اخبارك ايه
نبيله بحب:كويسه اوووي وانت
فارس:كويس
نبيله:هو انت خارج
فارس:ايوا
نبيله: لا اله الا الله
فارس:محمد رسول الله
ودخل عند ناريمان
ناريمان:بتقولها يا لولا
فارس:ايه بتغيري
ناريمان:هغير ليه ومن دي
فارس:واضح
ناريمان:وهي الهانم كانت عاوزه ايه
فارس:كانت بتطمن عليا
ناريمان:والله
فارس:فيه خطر عليكي لازم نمشي من هنا
ناريمان:ليه
فارس:انتي بتقولي ان فيه حد كان بيخبط ودلوقت نبيله كانت بتبص في الشقه كلها
ناريمان:يعني هي شاكه
فارس:متنسيش انها اشتكت قبا كدا انك عايشه
ناريمان : طب هنعمل ايه
فارس :سبيني افكر
عند يارا ونادر
يارا نادر نزل وحست انها زهقان هطلعت الباكونه وقعدت تبص علي الناس
فارس :مش معقول
نكمل الحلقه الجايه
#احببت_مجرما
#بقلمي_ندي_رمضان
..........................
#احببت_مجرما
بقلم ندي رمضان
.............................................
نبدا
تاني يوم
احمد وحسام رجعوا مصر
وفارس قابلهم في المطار
فارس :حمدلله علي سلامتكوا
حسام:الله يسلمك
احمد:حسام عرف يجيب مكان امجد
فارس:طب هو فين
حسام: هو راح الفيلا بتاعته ومخرجش
والغريبه ان البوليس راح الفيلا وملقهوش
فارس:كدا الفيلا اكيد فيها مكان سري
احمد:اكيد
حسام:طب هنعرفه ازي
فارس:روحوا الفيلا ودورا كويس
اما عند ناريمان فكانت قاعده والباب خبط
ناريمان :ايه يافارس مش معاك مفتاح.
صوت بنت صغيره :افتحي يا طنط
ناريمان :مين انتي يا عسوله
البنت:انا تارا بعتني عمو فارس علشان اديلك الاكل دا وبيقولك افطري هو هيتاخر
ناريمان:طيب يا تارا مش هتجي تقعدي معايا شويه
تارا:لا علشان ماما
ومشيت
اما نبيله شافت تارا وهي ماشيه من الشقه
نبيله:تارا انتي كنتي فين
تارا:كنت هنا وشاورت علي بيت فارس
نبيله :غريبه انا شوفت فارس وهونازل
تارا:لا مش عمو فارس دي طنط الي فتحتلي
نبيله :طنط مين
تارا:مش عارفه
نبيله:طيب روحي انتي
ودخلت نبيله عند اختها
نبيله :ليلي تعالي
ليلي :فيه ايه
نبيله:تارا بنت نهي جارتنا كانت عند فارس وبتقول ان فيه واحده هناك
ليلي:واحده مين
نبيله:مش عارفه تفتكري تكون ناريمان
ليلي:ناريمان تاني يابنتي مش احنا شوفنا تقارير الطب الشرعي
نبيله:مش عارفه بقا بس فيه واحده يالا نروح نخبط ونشوف مين
عند يارا ونادر
نادر:احنا دلوقت بقينا متجوزين علشان نعرف نعيش مع بعض هنا
يارا :طيب
نادر:دي اوضتك
يارا:ماشي
نادر:انا هخرج وانتي متطلعيش ولا تفتحي لحد
يارا:حاضر
عوده الي نبيله وليلي
راحوا وخبطوا علي شقه فارس
في الشقه عند ناريمان
ناريمان كانت بتغير هدومها وسمعت الباب
ناريمان:يا ترى مين تاني اكيد مش فارس لو هو كان دخل
فقررت انها تكمل تغير لبسها وبعد كدا تفتح
اما في الخارج
ليلي :شوفتي مفيش حد
نبيله :طب تارا هتكدب ليه
ليلي:اكيد اتلخبطت دي لسه طفله
نبيله :ممكن
ليلي:يالا ابقا تعالي
ودخلوا شقتهم
اما ناريمان فخلصت وفتحت الباب ملقتش حد جايه تقفله لقت فارس بيزق الباب وبيدخل هو وحسام واحمد
احمد:ناريمان هانم عامله ايه
ناريمان:انا كويسه يااحمد انتوا كنتوا فين وليه مختفين
فارس:مش وقته يلا يا جماعه ادخلوا
فارس :بعد اذنكوا عاوزك يا ناريمان
حسام:اتفضلوا دا بيتكوا اصلا
فارس:ماشي يا رخم
فارس:ليه كنتي فاتحه الباب
ناريمان:كان فيه حد بيخبط
فارس:وهو انا مش محظرك ممنوع تفتحي الباب
ناريمان:طب ليه بعتلي تارا
فارس:مبعتش حد
ناريمان: ازاي دي جاتلي وجابتلي الفطار
فارس:اه صح انا قولت للبواب يبعت فطار فوق
ناريمان:ماانا فتحتلها وبعدها الباب كان بيخبط جامدبس ملحقتوش
فارس :طب متفتحيش تاني علشان مصلحتك
ناريمان:خاف علي نفسك وملكش دعوه بيا
فارس:اديكي بدائتي تتحولي اهو
ناريمان : احنا في المطبخ ومليان سكاكين متخلنيش اتهور
فارس:لا حول الله خلاص خليكي هنا متطلعيش اعملي غدا
ناريمان:ليه هو انا الخدامه بتاعتك
فارس:خلاص خلاص لتحطيلنا حاجه في الاكل هطلب من برا
ناريمان :طب يالا نطلع
وهما قاعدين
احمد وهو مش منتبه لوجود ناريمان: بس يارا ونادر نجوا بالعافيه
ناريمان:يارا يارا مالها
فارس:لا مفيش حاجه
ناريمان:انت مخبي عني حاجه علفكره كل شويه بتجيبوا سيره يارا واسال تقول مفيش
فارس:مش دلوقت
ناريمان: طب يارا كويسه
حسام:متقليش هي كويسه خالص بس كانت مسافره برا وقابلناها
ناريمان:هي لازم تعرف اني عايشه
فارس:لا مش وقته
وبالليل
فارس:روما انا نازل
ناريمان:هتروح فين
فارس: عندي مشوار مهم
ناريمان:يعني فين
فارس :بعدين المهم متفتحيش لحد
وفجاءه الجرس رن
فارس:خليكي هنا
فارس :ايوا مين
نبيله:انا ياافارس
فارس:ازيك يا لولا اخبارك ايه
نبيله بحب:كويسه اوووي وانت
فارس:كويس
نبيله:هو انت خارج
فارس:ايوا
نبيله: لا اله الا الله
فارس:محمد رسول الله
ودخل عند ناريمان
ناريمان:بتقولها يا لولا
فارس:ايه بتغيري
ناريمان:هغير ليه ومن دي
فارس:واضح
ناريمان:وهي الهانم كانت عاوزه ايه
فارس:كانت بتطمن عليا
ناريمان:والله
فارس:فيه خطر عليكي لازم نمشي من هنا
ناريمان:ليه
فارس:انتي بتقولي ان فيه حد كان بيخبط ودلوقت نبيله كانت بتبص في الشقه كلها
ناريمان:يعني هي شاكه
فارس:متنسيش انها اشتكت قبا كدا انك عايشه
ناريمان : طب هنعمل ايه
فارس :سبيني افكر
عند يارا ونادر
يارا نادر نزل وحست انها زهقان هطلعت الباكونه وقعدت تبص علي الناس
فارس :مش معقول
نكمل الحلقه الجايه
#احببت_مجرما
#بقلمي_ندي_رمضان
..........................
تعليقات
إرسال تعليق