الحلقة التاسعه عشر من رواية
#احببت_مجرما
بقلم ندي رمضان

..............................
نبدا
وقفنا لما ناريمان فتحت الباب لقت نبيله
نبيله : ناريمان
ناريمان اتلخبطت ومش عارفه ترد
نبيله : انتي ناريمان
ناريمان :
فارس : كارما
نبيله : كارما مين
فارس:نبيله نسيت اعرفك كارما مرات حسام صحبي وقاعدين عندي يومين كدا
نبيله : سوري افتكرتها حد تاني  هاي انا نبيله
ناريمان : اهلا انا كارما
نبيله  : انا جارتك ياريت تبقي تشرفينا
ناريمان : اكيد طبعا
نبيله : طب اسيبكوا انا بقا
فارس:نورتينا
نبيله :شكرا

اما ناريمان  دخلت هي وفارس
فارس:ليه اتوترتي كدا
ناريمان:معرفتش ارد من الخوف لتكشفني
فارس:متخافيش طول ماانا موجود
ناريمان: لو مكنتش معايا كنت اتكشفت انهارده
فارس:كدا مينفعش لازم تتعودي
ناريمان :ماشي

اما عند نبيله
نبيله : يبقي الي شوفتها دي كارما علشان تصدقيني
ليلي : متاكده انها مش هي
نبيله: اه دي شكلها بريئه وبتتوتر اما السفيره دي تلاقيها متكبره كدا وواثبه في نفسها
ليلي:عندك حق
نبيله :بفكر نعزمهم  وبالمره نعزم فارس
ليلي:ماشي اعملي الي يريحك

اما عند يارا ونادر
يارا : انا مخنوقه اووي
نادر:طب  متطلعي في البلكونه   تشمي هوا
يارا :اوك
ونادر رن علي فارس بس هو مردش

اما عند فارس
فارس : يالا علشان تاكلي.
ناريمان:قولت لا.
فارس : مبحبش شغل الاطفال دا
ناريمان :قولي الاول.
فارس:بطلي هبل بقا
ناريمان:لا
فارس:  عاوزاني اقولك بقا ايه ان اختك كانت عاوزه تقتلك
ناريمان :ايه
فارس:انسي.
ناريمان :انسي اايه.
فارس:خلاص بقا مش وقته
ناريمان:طيب يا فارس مش هتكلم تاني.
فارس:احسن
ناريما ن:في نفسها طب والله لوريك
وقالت له:  طيب انا طالعه البلكونه

وطلعت لقت يارا قصادها
يارا:ناريمان
ناريمانوقفه مصدومه ومش عارفه تمسك نفسها نفسها تحضن اختها بس افتكرت كلام فارس وانها لازم تعيش بشخصيه كارما
ناريمان:حضرتك غلطانه
يارا:ناريما نحبيبتي انتي عايشه
ناريمان:حضرتك انا اسمي كارما
يارا: ازاي
ناريمان:انا كارما مرات استاذ حسام جاركوا
يارا:اسفه
ناريمان:ولا يهمك
يارا:هو انتي ممكن تيجي انتي وجوزك عندنا نتعرف
ناريمان:بس هو مش موجود دلوقت
يارا:خلاص تعالي انا مستنياكي
ودخلت
ناريمان:فارس الحق يارا يارا برا
فارس:عارف عملتي ايه
ناريما ن:قولتلها اني اسمي كارما ومتجوز حسام ومرضتش اجيب اسمك علشان متعرفش اني انا.

فارس:برافو عليكي
ناريمان:وهي عاوزني اروحلها دلوقت
فارس:روحي علشان متشكش بس خالي بالك
ناريمان:ماشي

اما عند يارا

يارا:نادر انا شوفت ناريمان
نادر:ناريمان الله يرحمها
يارا: اه دي شبها اسمها كارما وهي جايه دلوقت
والجرس رن
يارا راحت فتحت واول ما شافت ناريمان حضنتها وعيطت وناريمان كمان حضنتها
يارا: اسفه بس انتي شبه اختي الله يرحمها.
 ناريمان:الله يرحمها
يارا:اتفضلي
وعرفتها علي نادر
يارا:طيب تشربي ايه
ناريمان:قهوه ساده
يارا في نفسها :نفس قهوه ناريمان بس طردت الفكره من دماغها وقالت  انه مجرد تشابه
ناريمان:انا ممكن اجي اساعدك
يارا: لا متتعبيش نفسك
ناريمان:لا وعلي ايه
وراحت معاها

وهما في المطبخ

يارا: ممكن نبقي صحاب
ناريمان :اكيد طبعا
يارا: مرسي
ناريمان:هو انتي متجوزه من امتي
يارا:من اسبوعين اصلي كنت  في باريس واتقابلنا هناك
ناريمان: اوك
ويارا عادتها لما بتعمل قهوه لناريمان  بتحط سكر  وهي مش واخده بالها
وهي كانت هتحط ناريمان مسكت ايديها
ناريمان:مش كل مره هتبوظيلي القهوه
يارا :ها بس انا اول مره اعملك قهوه
ناريمان: قصدي اقولك اننا هنبقي صحاب يعني هتعمليلي قهوه كتير يعني  خليكي مركزه علشان متبوظيهاش
يارا: اوك

اما عند فارس
حسام واحمد راحو له
 حسام: امجد دلوقت في مكتبه هنعمل ايه
فارس : يالا بينا

ونكمل الحلقة الجايه

#احببت_مجرما
#بقلمي_ندي_رمضان
.....................

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الحلقة الاولي من روايه #احببت_مجرما بقلم ندي رمضان