الحلقة الثانيه من روايه#احببت_مجرما#بقلم_ندي_رمضان
الحلقة الثانية من رواية
#احببت_مجرما
بقلم ندي رمضان
.....................................
نبدا
احمد: ها هنبتدي مراقبة امتي
فارس:لا العملية دي انا هعملها لوحدي
احمد:براحتك
فارس:بس اسمع انا مش عايز اي حد يعرف حاجة يا احمد عن العملية دي
احمد. عيب عليك احنا ياما اشتغلنا مع بعض في ايه يا فارس
فارس. حبيبي يا احمد
احمد. تشكرات
في بيت ناريمان
يارا. انا اسفة
ناريمان:
يارا. طب معلش حقق عليا انا كنت متعصبة بس واللهي
(وقعدت جنبها وباستها في خدها وحضنتها)
مكنش قصدي
ناريمان. يعني كنت هنصب عليكي واكل حقك مثلا
يارا. مكنش قصدي واللهي بس انتي عارفة انا كنت محتاجة الفلوس دي اد ايه
ناريمان. يعني مثلا هبخل عليكي بحاجه انتي عاوزاها
يارا:خلاص بقا
..............................................
تاني يوم فارس كان بيراقب ناريمان وكانت خارجه لوحدها
فارس:بس هي دي الفرصه حادثه عاديه علي الطريق
وفضل فارس ماشي ورآها لحد جيه علشان يخبط عربيتها لقاها وقفت ونزلت
كان فيه بنت صغيره قاعدة بتعيط نزلت عندها
ناريمان:هاي انا ناريمان انتي اسمك ايه
البنت:زينب
ناريمان:اسمك جميل اوي بتعيطي بقا ليه
زينب:علشان بابي ومامي ماتوا انبارح في الحادثة ومش عاوزه أعيش عند خالتوا علشان بتضربني
ناريمان:طيب ايه رائيك تعيشي معايا
زينب:معاكي انتي
ناريمان:بصي انا عندي دار للرعاية الأطفال ايه رائيك أوديكي هناك وهعرفك علي صحاب هتحبيهم اوي وكله هناك هيهتم بيكي وانا هجيلك كل يوم جمعه اشوفك
زينب:ماشي بس هتوديني لخالتوا
ناريمان:لا
زينب:طيب هتوديني امته
ناريمان:هنعمل مشوار كدا وبعدين اوديكي
زينب:يلا
ناريمان شالتها وركبتها العربيه
فارس:اي دا هتاخد بنت متعرفهاش هراقبهم واشوف هعمل معاها ايه
ناريمان اخدت زينب مول لملابس الأطفال وجبتلها هدوم كتير وشكولاتات
واخدتها ودخلت دار الرعاية
فارس جيه يدخل
الحارس:رايح فين يا استاذ
فارس:انت اتجننت انت ازاي تقول كدا لصاحب المكان
الحارس:صاحب مكان ايه بس انا معرفش غير ناريمان هانم
فارس:انت تعرف ناريمان هانم منين
الحارس:من 3سنين لما جات واشترت المكان وعملته دار لرعاية الايتام
فارس:طيب انا همشي
فقرر فارس التراجع عن قتل ناريمان في اليوم دت
وبعد مراقبة 3شهور
فارس اعجب بيها وبأنجزتها واعمالها الخيرية ودراستها الناجحة جدا الي قدرت توصلها في سن صغير جدا للحصول علي مهنة سفيرة
...................................... .
في الديسكو
احمد : علفكرة امجد كلمني وسألني وقالي العملية الجديدة مخلصتش ليه وانا قولتلو اي كلمتين في الهواء
فارس : بقولك ايه متصدعش دماغي بي امجد وزفت
احمد. : ايوة لو كلمني تاني أقوله ايه
فارس : العب باليه
احمد : استغفر الله العظيم يارب
فارس : بقولك ايه احنا هنا بنسهر عشان نفك مش تنكد عليا بالشغل وامجد انا كده كده رايحله بكرة وليا كلام معاه هتبقي تعرفه
ومشي
احمد واقف مكانه
احمد : ربنا يستر من مروحتك لامجد بكرة دي شكلها كده هتطبل علي دماغنا كلنا
.........................................
تاني يوم
فارس راح لامجد
امجد داخل بيفتح باب مكتبه لقا فارس قاعد علي المكتب وعلي الكرسي بتاعه
امجد : ايه ده
فارس : ايه اتخديت
امجد : انت اذاي اصلا تيجي المركب وتخش المكتب كمان
فارس : متخفش مقلبتش في حاجة
امجد. امجد البحراوي مبيخفش
فارس : امم
امجد : المهم عملت ايه في العملية
فارس : مفيش عملية
امجد. : يعني ايه
فارس : زي ما سمعت
امجد: خلاص حد غيرك الي يقوم بيها بس خسارة العملية دي ناس كتير اوي دفعه فيها
خسارة يابني حد غيرك الي يعملها انت اولا بالفلوس دي
فارس : لا انا ولا غيري
امجد : نعم يا اخويا وده اسمه اه ده انشاء لله
فارس : تقدر تسميه كده أن ناريمان لا انت ولا رجالتك حد هيقربلها
امجد : انت بتحلم
فارس : لا مش بحلم
امجد : انت كده تبقا جنيت علي نفسك
فارس : انا قولتلك الي فيها لا انت ولا رجالتك ولا حتي الكبار بتوعك حد هيقرب ناريمان السلحدار ماشي
امجد : براحتك براحتك اوي يا فارس
ومشي ورزع الباب وراه
................ .................... ............. ............
احمد كلم فارس
احمد : الو يا فارس ايه الي انت عملته ده
فارس : ايه المشكلة يعني
احمد : ايه المشكلة أن انت بالي عملته ده مش هنشتغل تاني مع امجد لا وياريت مش هنشتغل امجد مش هيسيب حقه
فارس : احمد لو انت خايف طلع نفسك من الموضوع إنما أنا مش بخاف اه و لو زود ليك السعر عشان يخليك تخلص من ناريمان منصحكش يا احمد ماشي سلام
احمد. الوو الوو ينهار اسود ربنا يستر
...................................... ...........
تاني يوم
جرس الباب بيرن
يارا تفتح
يارا : ايوة مين
فارس : المقدم فارس امين الأمن الوطني
........................................................................
#احببت_مجرما
#بقلمي_ندي_رمضان
#احببت_مجرما
بقلم ندي رمضان
.....................................
نبدا
احمد: ها هنبتدي مراقبة امتي
فارس:لا العملية دي انا هعملها لوحدي
احمد:براحتك
فارس:بس اسمع انا مش عايز اي حد يعرف حاجة يا احمد عن العملية دي
احمد. عيب عليك احنا ياما اشتغلنا مع بعض في ايه يا فارس
فارس. حبيبي يا احمد
احمد. تشكرات
في بيت ناريمان
يارا. انا اسفة
ناريمان:
يارا. طب معلش حقق عليا انا كنت متعصبة بس واللهي
(وقعدت جنبها وباستها في خدها وحضنتها)
مكنش قصدي
ناريمان. يعني كنت هنصب عليكي واكل حقك مثلا
يارا. مكنش قصدي واللهي بس انتي عارفة انا كنت محتاجة الفلوس دي اد ايه
ناريمان. يعني مثلا هبخل عليكي بحاجه انتي عاوزاها
يارا:خلاص بقا
..............................................
تاني يوم فارس كان بيراقب ناريمان وكانت خارجه لوحدها
فارس:بس هي دي الفرصه حادثه عاديه علي الطريق
وفضل فارس ماشي ورآها لحد جيه علشان يخبط عربيتها لقاها وقفت ونزلت
كان فيه بنت صغيره قاعدة بتعيط نزلت عندها
ناريمان:هاي انا ناريمان انتي اسمك ايه
البنت:زينب
ناريمان:اسمك جميل اوي بتعيطي بقا ليه
زينب:علشان بابي ومامي ماتوا انبارح في الحادثة ومش عاوزه أعيش عند خالتوا علشان بتضربني
ناريمان:طيب ايه رائيك تعيشي معايا
زينب:معاكي انتي
ناريمان:بصي انا عندي دار للرعاية الأطفال ايه رائيك أوديكي هناك وهعرفك علي صحاب هتحبيهم اوي وكله هناك هيهتم بيكي وانا هجيلك كل يوم جمعه اشوفك
زينب:ماشي بس هتوديني لخالتوا
ناريمان:لا
زينب:طيب هتوديني امته
ناريمان:هنعمل مشوار كدا وبعدين اوديكي
زينب:يلا
ناريمان شالتها وركبتها العربيه
فارس:اي دا هتاخد بنت متعرفهاش هراقبهم واشوف هعمل معاها ايه
ناريمان اخدت زينب مول لملابس الأطفال وجبتلها هدوم كتير وشكولاتات
واخدتها ودخلت دار الرعاية
فارس جيه يدخل
الحارس:رايح فين يا استاذ
فارس:انت اتجننت انت ازاي تقول كدا لصاحب المكان
الحارس:صاحب مكان ايه بس انا معرفش غير ناريمان هانم
فارس:انت تعرف ناريمان هانم منين
الحارس:من 3سنين لما جات واشترت المكان وعملته دار لرعاية الايتام
فارس:طيب انا همشي
فقرر فارس التراجع عن قتل ناريمان في اليوم دت
وبعد مراقبة 3شهور
فارس اعجب بيها وبأنجزتها واعمالها الخيرية ودراستها الناجحة جدا الي قدرت توصلها في سن صغير جدا للحصول علي مهنة سفيرة
...................................... .
في الديسكو
احمد : علفكرة امجد كلمني وسألني وقالي العملية الجديدة مخلصتش ليه وانا قولتلو اي كلمتين في الهواء
فارس : بقولك ايه متصدعش دماغي بي امجد وزفت
احمد. : ايوة لو كلمني تاني أقوله ايه
فارس : العب باليه
احمد : استغفر الله العظيم يارب
فارس : بقولك ايه احنا هنا بنسهر عشان نفك مش تنكد عليا بالشغل وامجد انا كده كده رايحله بكرة وليا كلام معاه هتبقي تعرفه
ومشي
احمد واقف مكانه
احمد : ربنا يستر من مروحتك لامجد بكرة دي شكلها كده هتطبل علي دماغنا كلنا
.........................................
تاني يوم
فارس راح لامجد
امجد داخل بيفتح باب مكتبه لقا فارس قاعد علي المكتب وعلي الكرسي بتاعه
امجد : ايه ده
فارس : ايه اتخديت
امجد : انت اذاي اصلا تيجي المركب وتخش المكتب كمان
فارس : متخفش مقلبتش في حاجة
امجد. امجد البحراوي مبيخفش
فارس : امم
امجد : المهم عملت ايه في العملية
فارس : مفيش عملية
امجد. : يعني ايه
فارس : زي ما سمعت
امجد: خلاص حد غيرك الي يقوم بيها بس خسارة العملية دي ناس كتير اوي دفعه فيها
خسارة يابني حد غيرك الي يعملها انت اولا بالفلوس دي
فارس : لا انا ولا غيري
امجد : نعم يا اخويا وده اسمه اه ده انشاء لله
فارس : تقدر تسميه كده أن ناريمان لا انت ولا رجالتك حد هيقربلها
امجد : انت بتحلم
فارس : لا مش بحلم
امجد : انت كده تبقا جنيت علي نفسك
فارس : انا قولتلك الي فيها لا انت ولا رجالتك ولا حتي الكبار بتوعك حد هيقرب ناريمان السلحدار ماشي
امجد : براحتك براحتك اوي يا فارس
ومشي ورزع الباب وراه
................ .................... ............. ............
احمد كلم فارس
احمد : الو يا فارس ايه الي انت عملته ده
فارس : ايه المشكلة يعني
احمد : ايه المشكلة أن انت بالي عملته ده مش هنشتغل تاني مع امجد لا وياريت مش هنشتغل امجد مش هيسيب حقه
فارس : احمد لو انت خايف طلع نفسك من الموضوع إنما أنا مش بخاف اه و لو زود ليك السعر عشان يخليك تخلص من ناريمان منصحكش يا احمد ماشي سلام
احمد. الوو الوو ينهار اسود ربنا يستر
...................................... ...........
تاني يوم
جرس الباب بيرن
يارا تفتح
يارا : ايوة مين
فارس : المقدم فارس امين الأمن الوطني
........................................................................
#احببت_مجرما
#بقلمي_ندي_رمضان
تعليقات
إرسال تعليق