الحلقة الاولي من روايه #احببت_مجرما بقلم ندي رمضان
الحلقه الاول من رواية
#احببت_مجرما
بقلم ندي رمضان
الشخصيات
فارس:شاب عنده30سنه كان في الصاعقه وبعدين ملقاش فرصة عمل واشتغل مع عصابه كبيره بياخد اؤامره من أمجد وامجد بياخدوها من المافيا
أمجد:احد أعضاء المافيا وسفير مصري في الولايات المتحدة كل اعتماده علي فارس لانه أقوي واكفئ واذكي رجالته
نريمان:شخصيه معرفه من مجتمع راقي حققت الي هي عاوزاه ودلوقت اترشحت لسفيره في سفارة الولايات المتحدة وعندها28 سنه
يارا. اخت ناريمان عندها 26سنة فاشلة في حياتها متعرفش تعمل اي حاجة كل املها الفلوس وبس وخريجة تجاره
احمد:واحد من رجالة فارس ويعتبر دراعه اليمين في بينهم ثقه محدش يقدر يكسرها
نبدأ
...............................................................
في بيت حزين بيملاه الحزن
ناريمان:المحامي بتاع بابا طلبنا وعاوزانا نروحله
يارا:اه اكيد علشان ناخد ورثنا مصدقنا إنّو مات
ناريمان:انتي ايه بابا مات من يومين وانتي بتتكلمي عنه كدا
يارا:ياله نروحله انا عاوزه فلوسي
في مكان تاني
خبر ملي كل جرايد مصر سرقة اكبر بنك موجود في مصر ومش موجود اي دليل علي الي سارقه
امجد:برافو عليك يا فارس محدش غيرك كان هيعملها
فارس:شكرًا علي الثقه بس متثقش اوي ممكن أغدر
امجد ضحك:لا مش انت انت زكي وعارف ايه الي هيحصلك بس قولي ازاي تسرق بنك بانظمة أمنيه كبيره كدا من غير ما تسيب دليل ولوحدك يعني مطالبته رجاله
Flashback
فارس دخل البنك بكل سهوله وهو كان بيدرب في الصاعقه عن فك الأجهزه الامنيه وفك اجهزة الليزر ووقف كاميرات المراقبه و دخل علي جهاز الأمن واخترقه وحول كل رصيد البنك علي حساب خاص ليه
Back
امجد :انت شيطان والمره دي فلوس العملية كلها حلال عليك احنا مكوناش عاوزين فلوس البنك كنّا عاوزين نربي صاحب البنك
عند ناريمان ويارا والمحامي
يارا :ايه الي انت بتقوله دا مستحيل
المحامي:لا باباكي نقل كل حاجه باسم ناريمان
يارا:يعني انا مليش حاجه
المحامي :لا ليكي ان ناريمان متكفله بمصاريفك دا من ضمن الوصيه
يارا:ارتحتي اخدتي كل حاجه
ناريمان:انا مليش ذنب بابا هو الي عمل كدا
يارا:انا هرفع عليكي قضيه يا نصابه
ناريمان:احترمي. نفسك
ومشيت
اجتماع عصابه
فارس:لازم نركز المره دي لازم ابن الوزير يتقتل
احمد:امرك
(احمد:صاحب فارس من زمان وبيساعده في كل حاجه)
فارس:هتروح انت والرجاله الحفله وأول ما يوصل تديني خبر
احمد:طيب انا هجهز انا والرجاله
فارس:مش عاوز ولا غلطه
وفي الحفله
احمد والرجاله خدروا الحرس الخاص لابن الوزير وبعد كدا
وصل ابن الوزير
احمدكلم فارس وقاله
فارس راح الحفله
فارس:انا هاخده وانت تحاول متخليش حد ياخد باله
احمد:ماشي انا هقوله في تليفون لحضرتك وهطلعه فوق
فارس:متتاخرش
فارس طلع مستني ابن الوزير وحط كاميرات في الاوضه علشان يصور ابن الوزير وهو بيموت ويبعته للكبار بتوعه
احمد:لو سمحت فيه تليفون فوق لحضرتك من والدك سيادة الوزير
-ماشي ممكن تقول فين
احمد:اخر ممر
-متشكر
وابن الوزير طلع وأول مادخل فارس ضربه بالنار ومات
فارس في مكانه السري
فارس:اتفضلوا يا رجاله دا نصيبكوا من العملية إنتوا عرفتوا تخدروا الحرس كويس
-احنا معاك في اي حاجه يا كبير
احمد:لازم تكلم أمجد بيه ونعرف العملية الجديده
فارس:هكلمه بس هقوله ان العملية الجديده اخر عمليه ليا معاه
فارس:ايوا يا امجد
أمجد:بجد انت شيطان خلصتنا من الوأد في ثانيه
فارس:ايه العملية الجديده
أمجد:قتل سيدة اعمال
فارس:عاوز معلومات عنها
أمجد:ملفها هيوصلك حالا
فارس:ماشي بس دي اخر عمليه لينا
أمجد:انت بتهزر داانا احبسك فيها
فارس:معالي السفير انا لو اتحبست هقول كل حاجه سلام
احمد:فيه ملف وصلك عن السفيره الي بيقول عليها
فارس :جبهولي بسرعه
فارس مسك الملف وفضل يقلب فيه وأعجب بشكلها وبانجازتها
احمد:هاه هنبتدي مراقبه امته
فارس :لا العميله دي هعملها انا لوحدي
احمد:تحت امرك
.................................................
#احببت_مجرما
#بقلمي_ندي_رمضان
#احببت_مجرما
بقلم ندي رمضان
الشخصيات
فارس:شاب عنده30سنه كان في الصاعقه وبعدين ملقاش فرصة عمل واشتغل مع عصابه كبيره بياخد اؤامره من أمجد وامجد بياخدوها من المافيا
أمجد:احد أعضاء المافيا وسفير مصري في الولايات المتحدة كل اعتماده علي فارس لانه أقوي واكفئ واذكي رجالته
نريمان:شخصيه معرفه من مجتمع راقي حققت الي هي عاوزاه ودلوقت اترشحت لسفيره في سفارة الولايات المتحدة وعندها28 سنه
يارا. اخت ناريمان عندها 26سنة فاشلة في حياتها متعرفش تعمل اي حاجة كل املها الفلوس وبس وخريجة تجاره
احمد:واحد من رجالة فارس ويعتبر دراعه اليمين في بينهم ثقه محدش يقدر يكسرها
نبدأ
...............................................................
في بيت حزين بيملاه الحزن
ناريمان:المحامي بتاع بابا طلبنا وعاوزانا نروحله
يارا:اه اكيد علشان ناخد ورثنا مصدقنا إنّو مات
ناريمان:انتي ايه بابا مات من يومين وانتي بتتكلمي عنه كدا
يارا:ياله نروحله انا عاوزه فلوسي
في مكان تاني
خبر ملي كل جرايد مصر سرقة اكبر بنك موجود في مصر ومش موجود اي دليل علي الي سارقه
امجد:برافو عليك يا فارس محدش غيرك كان هيعملها
فارس:شكرًا علي الثقه بس متثقش اوي ممكن أغدر
امجد ضحك:لا مش انت انت زكي وعارف ايه الي هيحصلك بس قولي ازاي تسرق بنك بانظمة أمنيه كبيره كدا من غير ما تسيب دليل ولوحدك يعني مطالبته رجاله
Flashback
فارس دخل البنك بكل سهوله وهو كان بيدرب في الصاعقه عن فك الأجهزه الامنيه وفك اجهزة الليزر ووقف كاميرات المراقبه و دخل علي جهاز الأمن واخترقه وحول كل رصيد البنك علي حساب خاص ليه
Back
امجد :انت شيطان والمره دي فلوس العملية كلها حلال عليك احنا مكوناش عاوزين فلوس البنك كنّا عاوزين نربي صاحب البنك
عند ناريمان ويارا والمحامي
يارا :ايه الي انت بتقوله دا مستحيل
المحامي:لا باباكي نقل كل حاجه باسم ناريمان
يارا:يعني انا مليش حاجه
المحامي :لا ليكي ان ناريمان متكفله بمصاريفك دا من ضمن الوصيه
يارا:ارتحتي اخدتي كل حاجه
ناريمان:انا مليش ذنب بابا هو الي عمل كدا
يارا:انا هرفع عليكي قضيه يا نصابه
ناريمان:احترمي. نفسك
ومشيت
اجتماع عصابه
فارس:لازم نركز المره دي لازم ابن الوزير يتقتل
احمد:امرك
(احمد:صاحب فارس من زمان وبيساعده في كل حاجه)
فارس:هتروح انت والرجاله الحفله وأول ما يوصل تديني خبر
احمد:طيب انا هجهز انا والرجاله
فارس:مش عاوز ولا غلطه
وفي الحفله
احمد والرجاله خدروا الحرس الخاص لابن الوزير وبعد كدا
وصل ابن الوزير
احمدكلم فارس وقاله
فارس راح الحفله
فارس:انا هاخده وانت تحاول متخليش حد ياخد باله
احمد:ماشي انا هقوله في تليفون لحضرتك وهطلعه فوق
فارس:متتاخرش
فارس طلع مستني ابن الوزير وحط كاميرات في الاوضه علشان يصور ابن الوزير وهو بيموت ويبعته للكبار بتوعه
احمد:لو سمحت فيه تليفون فوق لحضرتك من والدك سيادة الوزير
-ماشي ممكن تقول فين
احمد:اخر ممر
-متشكر
وابن الوزير طلع وأول مادخل فارس ضربه بالنار ومات
فارس في مكانه السري
فارس:اتفضلوا يا رجاله دا نصيبكوا من العملية إنتوا عرفتوا تخدروا الحرس كويس
-احنا معاك في اي حاجه يا كبير
احمد:لازم تكلم أمجد بيه ونعرف العملية الجديده
فارس:هكلمه بس هقوله ان العملية الجديده اخر عمليه ليا معاه
فارس:ايوا يا امجد
أمجد:بجد انت شيطان خلصتنا من الوأد في ثانيه
فارس:ايه العملية الجديده
أمجد:قتل سيدة اعمال
فارس:عاوز معلومات عنها
أمجد:ملفها هيوصلك حالا
فارس:ماشي بس دي اخر عمليه لينا
أمجد:انت بتهزر داانا احبسك فيها
فارس:معالي السفير انا لو اتحبست هقول كل حاجه سلام
احمد:فيه ملف وصلك عن السفيره الي بيقول عليها
فارس :جبهولي بسرعه
فارس مسك الملف وفضل يقلب فيه وأعجب بشكلها وبانجازتها
احمد:هاه هنبتدي مراقبه امته
فارس :لا العميله دي هعملها انا لوحدي
احمد:تحت امرك
.................................................
#احببت_مجرما
#بقلمي_ندي_رمضان

تحفه
ردحذف